Archive for 12 juli, 2010

LIFE

Read Full Post »

Inte nog med härdsmälta i egen hjärna – nu försöker datorn få mig att redigera gårdagens inlägg trots att den har extrafläkt bak ryggen. Kanske blir den tuffare då… Kanske lugnar ner sig om jag spelar Van Halen ”Love Walks In” från The Very Best på den. Det har faktiskt funkat några gånger tidigare fast då var den inte så överhettad som nu.

Får bli en Fevertree för ”A Million Miles” vid närmare eftertanke… Hm. Den kom verkligen långt efter – måste bero på hettan ute som går in.

Måste utrusta Städskåpet inför hösten. Har tänkt köpa ny Dammsugare och såg en till mycket facilt pris på – Ååå nej. Försök inte ens! Man FÅR inte göra reklam för företag på den här sidan (har jag för mig – måste läsa över kontraktet), bara på ryggen. En snygging i svart och vitt (båda färgerna klär mig!) ligger på bladet från… OM jag skriver så här – OoB – då är det bara engelsktalande som förstår och de läser säkert inte mina alster. Det borde funka men helt säker är man aldrig. Vissa editorer älskar att klippa ”av” en – eller heter det kanske skära ”ner”?

Har ni tänkt på hur viktigt det egentligen är med snygg ”cover”? Som ovannämnda dammsugares som är i svart och vitt. Halkiga vägkanter idag konstateras här men det är värre för tågen som åker ur i Solkurvor. 

Drar en

”Jag drömmer om en Jul hemma” så kanske livet normaliseras både för mig och kompisen här, överhettade Laura. Ha det…

PS. Lite ledsen… Såg att någon knackar på dörren och vill komma in men är nog inte riktigt redo för nära besök som kan resultera i hårdför kritik ännu. Vore man säker på en kram vore det annorlunda.

Såg också några skämtsamma på vägen som jag själv kommer att haka på senare när jag lärt mig tekniken. DS.

Read Full Post »

Att göra ett Val

Idag inhämtades, med tanke på kommande allmänna val, en del uppgifter från ”Världens modernaste land” – kategorin Samhälle och Fakta via datorn vilket resulterade i blandade känslor här på hemmaplan med tanke på några repliker från ”kyrkans” sida. De kommer dock inte att bli föremål för närmare betraktande än så. Här.

Kort kommentar till att årets valrörelse på andra håll nu misstänks bli ”smutsigare än någonsin”. Förvånar kanske något att någon som helst val-intresserad inte insett detta faktum förrän sent 2010 med tanke på alla reportage om ”smutsiga” val i andra länder senaste 4 åren samt alla möjligheter till dumhet som öppnats genom teknikens frammarsch under motsvarande period.

Övergår till positivare tankar inför kommande val och vill omedelbart här på bloggen skänka en vänlig hälsning samt ”Ros” till L-E S för blänkaren  ”Sträck på er pensionärer. Ni är Sveriges häftigaste innevånare.” i Skånskan med anledning av M Sahlins kommentar i veckan att det är ”häftigt” att betala skatt.

Hm. HUR ”häftigt” det i verkligheten är för den Ålderspensionär som ”saknar” arbetsinkomst idag att bli straffad med högre skatt på sin för ”lång och trogen tjänst” intjänade pension än övriga ”skattande” i landet på motsvarande årsinkomst från förvärvsarbete idag skulle fru Sahlin troligen betjänas av att bli ytterligare upplyst om.

Read Full Post »